Rabu, November 10, 2010

Ujian Standard Pelepasan Pet 1 Fasa 3 2010

AKhirnya yang ditunggu dah tiba. USP 3 hendaklah dijalankan secara serentak pada 8 - 12. 11.2010 dan laporan berkenaan dengannya juga hendaklah dihantar pada 16.11.2010.

Kenapa saya ternanti-nanti kertas soalan ini? Sebabnya semenjak selepas PKSR 2 hari tu boleh dikatakan kalau saya berjumpa dengan budak2 pemulihan saya akan kata" kamu datang sekolah ye besok, cikgu takut nanti ada soalan periksa pemulihan sampai"...mengangguklah mereka. Bukan apa mereka ini kedatangan ke sekolah dah memang macam biskut chipsmore kejap ada kejap tak ada. Kena pesan. Karang tak datang sekolah macamana nak buat ujian nanti. Hasilnya...dalam dua hari settle untuk kelas . Nasib baik budak ni datang sekolah. Dah risau dah ni.

Lagi satu sebabnya adalah, nak tahu berapa orang lulus atau melepasi wajaran ujian tersebut. Selepas ujian dijalankan Alhamdulillah kiranya sasaran atau ETR tercapai sebab 3 orang lepas manakala 3 lagi tak. Memang calon lepas tu lepas betul ..tapi risau jugak kotlah ada lagi masalah kita sebut 'kambing' diejanya 'gambing' atau 'parang' diejanya 'barang'. Nasib baik dah tak ada. Kiranya berkesan jugak teknik yang digunakan selepas USP 2 hari tu. Macamana?...setiap kali sebut perkataan menggunakan huruf k atau b atau p ini saya akan suruh mereka sebut betul-betul sambil memegang mulut mereka...nasib baik mereka ingat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan