Semenjak terlaksananya program LINUS awal tahun ini, akhirnya murid-murid linus tegar secara rasminya memulakan sesi pembelajaran di kelas pemulihan khas. Murid linus tegar adalah murid yang tidak menguasai 2 dari 12 konstruk literasi . Jumlah murid linus tegar BM dan MT ni adalah 6 orang tetapi memandangkan saya sebenarnya telahpun bersama murid ini selama lebih kurang 3 minggu sebelum ini maka saya dapati 2 orang dari mereka ini telah pun menguasai konstruk1- iaitu boleh membaca dan menulis huruf vokal dan konsonan. Tetapi 4 orang lagi masih lagi tidak menguasai abjad.
|
Konstruk Literasi |
Memandangkan murid-murid mempunyai tahap kebolehan yang berbeza, saya menggunakan pendekatan mengajar mengikut kumpulan-Kumpulan 1 ( 2 murid yang telah menguasai K1 )manakala Kumpulan 2 ( 4 murid yang belum menguasai K1).
|
Konstruk Numerasi
|
Bagi numerasi pula, boleh dikatakan semua murid telah menguasai K1 dari 12 konstruk berikut, tetapi mereka bermasalah untuk mengenal nama nombor dalam perkataan kerana K1 literasi belum lagi dikuasai.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan